?


HAR DU NOEN GANG STILT DEG SPØRSMÅLET - HVORFOR HAR JEG IKKE HÅR UNDER ARMENE?

lørdag 13. oktober 2012

Dag 25 - Kjendishysteri

I kjølvannet av reklamemassemediaretusjeringstankene kom jeg på en ting:
Tenk så himla vanskelig å være kjendis, du har personlige trenere, bruker TONNEVIS av timer på kropp og utseende, men når du kommer til fotografen, skal de f**n meg fikse på deg likevel! 
Må si jeg er er ganske overrasket, og uhyre imponert over Christina Aguilera som har fått en annen passform i det siste. Ikke at hun faktisk er så tykk, vi er bare så vant med å se disse perfeksjonerte pyntedokkene at noe annet blir sjokkerende.

Her er også noen bilder av Britney Spears som viser før og etter retusjering:

Det er kanskje ikke så rart at idealbildet blir uoppnåelig for mannen og kvinnen i gata, når ikke en gang de som har det som yrke og jobber med det hver dag strekker til.
Ellers slår jeg et slag for Dove sine Real Beauty - kampanjer :)



Så noe er jo i ferd med å skje ettersom flere og flere stiller seg kritiske til hysteriet, hurra for det.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil svare med denne videoen: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fyoutu.be%2FpK9GtT-khb0&h=5AQGbfDrP
    Jeg synes denne er litt mer relevant, og kanskje noe ikke alle er klar over i dag?

    "What is happening here is far more than photoshopping out blemishes. It is actually REMOVING a part of the human body!"

    SvarSlett
  2. Ja!! Takk! Godt svar! Er det ikke SYKT?
    Kunne sikkert skrevet en måned om det også.
    Jeg blir så trist og sint og samtidig engasjert av at DET er utviklingen av menneskelig skjønnhet...
    Hørt om boken Venus - norske kvinner sett nedenifra?
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.291403

    Åh. Jeg får lyst til å rope høyt og få alle jenter (og gutter) i verden til å bli glad i hverandre og i seg selv, så vi slutter å stadig si at vi ikke er fine nok som vi er. Please, please, please.

    (PS. Fin blogg du har! Kjenner vi hverandre? :) )

    SvarSlett