?


HAR DU NOEN GANG STILT DEG SPØRSMÅLET - HVORFOR HAR JEG IKKE HÅR UNDER ARMENE?

mandag 8. oktober 2012

Dag 21 - Strike a hairpose

Ny måling: 0,9 mm / 1 CM !!!

Prøvde å fiske etter flere gutter/menns meninger om armhulehår på facebook i går, men det var heller laber reaksjon. De fleste begynner kanskje å gå lei dette armhulemaset?

Jeg synes derimot ferden er spennende fremdeles. Det er interessant å se hvordan man kan forandre mening dersom man går inn i dybden og avdekker en sak. Det er virkelig som med fordommene - man må prøve ut ting før man kan si at man ikke er fan. Føler meg stadig mer komfortabel og faktisk litt hot med hårene og gjett hva - han hadde rett - de ER svarte. Så jeg har sluttet å lete etter formildnene faktorer, og begynt å like det sånn som det er.

Se så glad jeg er!
Hva syns du?

Hadde forresten vært flott om du som lar håret gro hadde hatt lyst å dele dem med meg og leserne. Du kan sende til velkommentilminarmhule@gmail.com og jeg holder det selvfølgelig anonymt om ønskelig.

11 kommentarer:

  1. flott hårvekst, stå på !:D

    SvarSlett
  2. Feil, feil og atter feil!

    SvarSlett
    Svar
    1. "Hva syns du?"
      Det er det jeg personlig mener. Det er feil etter min egen smak, enkelt og greit er ekkelt.
      Tulling eller ikke - det er nå det jeg syns om det.
      Men creds for innfallsvinkel og åpenheten du selv klarer å ha til temaet gjennom denne bloggen :)

      Slett
    2. Takk. Det er bare interessant å vite forklaringen bak :)

      Slett
  3. du kler det! ikke hør på den tullingen over meg. av nysgerrighet,hva syns du om å nappe øyenbrynene og å barbere/trimme bikinilinja?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!

      Øyenbrynene har ikke brydd meg særlig om. Nappet dem vel en periode da jeg var fjorten-femten kanskje. Men det gjør for vondt og er for tidkrevende til at jeg gidder å gjøre det jevnlig. Dessuten syns jeg det er finere at de gror i formen de har enn at de blir tydelige når de vokser opp der du har forsøkt å nappe dem vekk. :) Men ser på det som et mye mildere element for å gjøre seg fin, og tror det handler mer om tid man er villig til å bruke på å fikse på skjønnhet i likhet med sminke, i motsetning til hårene, som er en mer "etablert sannhet om skjønnhet i samfunnet".


      Ang. bikinilinja, så har jeg vel ikke kommet til å la det gro fritt, men kanskje det blir neste blogg? Hoho.
      Trimming nedentil kan jo i større grad argumenteres av praktiske årsaker, noe som også skiller seg fra armhulene.

      Tror likevel det også er en trend som har blitt til i et samfunn med større kroppseksponering og når det da skapes en idealtype vil det automatisk "ekskludere" dem som ikke er slik, så kan vi spørre oss hva verden tjener på det? Spørs om ikke den problemstillingen alltid vil være til stede i vår verden med ulikheter og likheter, så det eneste vi kan gjøre da er å skape åpenhet for alle "typer".

      Slett
  4. Jeg har skikkelig LYST til å være politisk korrekt her og si "det ser helt naturlig ut og naturlig er bra", men klarer liksom ikke å få meg selv til å si det. Det ser litt "mandig" ut med hår under armene på en kvinne, og jeg vet ikke helt om dette er fordi jeg ikke er vant til å se kvinnelige armhuler med hår (i den grad en armhule kan være kvinnelig) eller om det har andre årsaker, men jeg tror det er et spørsmål om hva som er vanlig å se, som igjen har rot i hva som er sosialt akseptert selvfølgelig, OG som en ivrig motstander av tradisjonelle konvensjoner som ikke har noe annet grunnlag enn "det er sånn det skal være" har jeg fryktelig lyst til å si "dette er skikkelig fint", men som sagt, får det ikke til. Jeg synes ikke det ser bra ut. Det skal likevel sies at det er utrolig hva man kan bli vant med dersom man bare utsettes for det ofte nok, så kanskje jeg ombestemmer meg etter å ha sett nok bilder av jenter med hårete armhuler?.....ikke at jeg kommer til å aktivt søke opp slike bilder i og med at jeg ikke synes det ser bra ut, så da sitter jeg fast i min sneversynte virkelighet. Jeg er skuffet over meg selv. P.S Jeg liker "anførselstegn"

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for dine ærlige tanker! :)

      Jeg var (og er tildels enda litt) i samme oppfatning som deg. Jeg har i løpet av groperioden gått gjennom ganske mange kompliserte følelser knyttet til dette med hår i armhulene. Men jeg ser at det har hjulpet å møte mine egne holdninger med åpenhet og at det har ført til at jeg har oppdaget nye aspekter ved det og også begynt å se på det som noe fint. F.eks. fikk jeg en liten åpenbaring ved å se "Kate Winslet" i filmen "the Reader". Hun var slående vakker, super sensuell OG hadde hår under armene! Da forstod jeg at hår under armene faktisk er like kvinnelig som det er mannlig, det er bare det at vi ikke har sett dem på ganske mange år..

      Det du sier om at fornuft og følelser ikke samstemmer sier også noe om hvor infiltrert dette bildet er i oss, og jeg forstår at det muligens er enda vanskeligere å se for seg for gutter, som i hvert fall ikke ser kvinner med hår under armene. Vi jenter blir jo konstant minnet på dem hver gang vi må ta dem vekk ;)

      Personlig trodde jeg ikke at jeg kom til å endre mening i løpet av "prosjektet" og jeg er vel ikke hundre prosent overbevist enda, men jeg ser at det har skjedd noe med meg og følelsen av det i løpet av perioden, og det hadde nok ikke gjort det om jeg ikke hadde prøvd det ut i praksis. Som deg var jeg hundre prosent enig i tanken om hva som var riktig, men fikk meg ikke til å se skjønnheten i det. Nå er jeg veldig glad for at jeg har latt kroppen min få være som den er, og med det tror jeg det skjer noe med personligheten din - Mindre skam, mindre følelse av å være "feil". Mer aksept, mer åpenhet, glede, mer tiltro til seg selv, mer sikkerhet og større "avslappethet". Egenskaper som kanskje er mer knyttet til seksualitet enn det visuelle bilder er?

      Tips: Om du har dame, eller neste gang du får dame - kanskje du kan motivere henne til å prøve? Kjæresten min har også måtte gå gjennom et menings-, eller skal vi si holdningsskifte, og det funket! Om det ikke gjør det, er det jo ikke verre enn å ta det vekk igjen. Slik man alltid har gjort ;)

      Slett
  5. Go girl! :-)
    Love it.

    SvarSlett